miercuri, 16 aprilie 2014

Cartile



Pasiunea mea: cartile.
Imi place sa fiu incojurata de carti, sa citesc, sa cumpar, sa ordonez, sa rasfoiesc si sa daruiesc carti.
Aceasta dragoste fata de carti m-a cuprins irevocabil. De cate ori ies prin magazine, targuri si librarii nu pot reveni acasa fara a imi achizitiona o carte sau fara a imi face un plan cu privire la urmatoarele achizitii.
Daca cineva ma intreaba ”ce vrei sa primesti cadou?”, raspunsul meu va fi: “Carti!”. Bine, la volumul actual cred ca ar trebui sa specific si titlul cartii pentru a nu primi ceva ce am deja. J
In momentul in care am venit la Bucuresti si incet-incet m-am asezat la casa mea cartile s-au inmultit.
Nu pot uita o carte citita, chiar daca a fost acum ceva ani buni. Anumite secvente,pasaje imi raman si acum in minte si povestesc cu mare drag de ele atunci cand intalnesc un “alt iubitor de carti”.
Unde imi place sa citesc: in pat, inconjurata de perne si de liniste, la soare in balcon cu o cana de cafea cu lapte, in vacanta la mare pe un sezlong la umbra.
Cartea care m-a marcat a fost “Adam si Eva” a lui Liviu Rebreanu in care firul epic al cartii se desfasoara de-a lungul a sapte vieti ale aceluiasi suflet care incearca necontenit sa se uneasca cu sufletul pereche, aducand astfel aminte de mitul platonician al androginului.
Cartea pe care am citit-o de multe ori a fost „Ciuleandra” tot a lui Liviu Rebreanu.
Cea mai melancolica opera citita a fost piesa de teatru  „Steau fara nume” – Mihail Sebastian.
Cartea pe care mi-am dorit-o foarte mult (au fost mai multe dar .....ma rezum la una) „Zbor deasupra unui cuib de cuci”.
Nu stiu daca as citi „Stapanul inelelor”, „Jocurile Foamei”, dar sa nu spui niciodata „niciodata”.
Ce as face la o varsta mult mai inaintata: „m-as angaja la o biblioteca”!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu