luni, 18 martie 2013

Marseille Provence

Marseille este al doilea oras ca marime din Franta (dupa Paris). Clima este excelenta tot timpul anului, si asta am simtit pe pielea mea cand am vizitat Marseille in iarna anului trecut cu doua saptamani inainte de Craciun.
La Bucuresti era un frig de "crapau pietrele", iar in Marseille m-am incalzit la + 16 grade.
Plecarea era aranjata pentru Bucuresti-Amsterdam-Marseille dar cum eu am noroc in deplasarile cu avionul iarna, am plecat din Bucuresti cu intarziere din cauza inghetului si am pierdut avionul din Amsterdam.
Noua destinatie Schiphol-Amsterdam spre Paris-Charles de Gaulle si in final Marseille.
Marseille m-a intampinat cu o vreme minunta, cu o atmosfera boema.
Am vizitat targul de Craciun din apropierea portului, am admirat fiecare taraba cu exponate minunate, am savurat cea mai buna nuga si pere confiate -  un adevarat deliciu.

Apoi la pas spre  Basilique Notre Dame de la Garde, situata in cel mai inalt punct al orasului.
De aici, panorama este superba. Incercam sa cuprind cu privirea totul: sa admir panorama, Basilica, sa vizitez  zona cu suveniruri sa fac fotografii si sa ma incarc cu energia daruita de acest loc minunat.

In ultima poza se observa Chateau d’If, castelul care l-a inspirat pe Alexandre Dumas sa scrie celebra poveste a Contelui de Monte Cristo.

Nu pleca din Marseille, fara a vizita portul!

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu